البــــــــــــــــــحار الحـــــــــر
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

البـــــــــــــــحار الحـــــــــــر

البوابةالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
البحار الرومانسي
Admin
Admin
البحار الرومانسي

ذكر
العمل/الترفيه : صديق للجميع
المزاج : عالى رومنسى
رقم العضويه : رقم العضويه
اعلام الدول : اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه Aon10

اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه Empty
مُساهمةموضوع: اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه   اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه I_icon_minitimeالسبت يناير 26, 2008 6:32 am

كان في مسابقه بين واحد صعيدى وواحد امريكى وواحد فرنسى المسابقه على اللى يدخل الغابه ويجيب اكبر قطه
الامريكى دخل الغابه ورجع بعد عشر ساعات وجاب قطه وزنها عشره كيلو
الفرنسى دخل الغابه ورجع بعد خمست عشر ساعه وجاب قطه وزنها خمسة عشر كيلو
الصعيدى دخل الغابه يوم اتنين تلاته اسبوع اسبوعين لجنة التحكيم
قلقو عليه
نزلو الغابه يدورو عليه لقوه جايب نمر ورابطه في شجره وماسك عصايه وبيقوله هتنونو يعنى هتنونو

مره اتنيين مساطيل مااشيين على شريط القطر فواحد بيقول للتاني
يآخي السلم ده طويل بشكل....
رد التاني عليه الي مضايقنى ان الدربزيين واطي أوي....

واحد بيقول لخطيبته لما ازمرلك تنزلى .
فقلتله ليه انت جبت عربية
قالها لا جبت زمارة

ليه الصعيدي باخذ معاه سلم وهو داخل الحمام ؟؟
عشان الريحة تطلع

التلميذ : بحبك يا أبله و عاوز أجوزك... المدرسه: بس أنا مبحبش الأولاد
الصغيرين... التلميذ: وأنا مش مستعجل على الأولاد

بيقولك مرة فار ماشى مع خطيبته فى الغابة وفجاة لاقى الاسد ,فحب يعمل راجل قدام خطيبته فراح للاسد قاله : انت حيوان .. الاسد رد قاله: انت بتشتمنى انا ؟؟ رد الفار وقاله: ايوة بقلك انت ..
و مشىالفار وراح وصل خطيبته لبيتها..
وهو راجع قابله الاسد قالوا : انت كنت بتشتمنى انا يا فار؟؟
قالوا: لا والله دا انت ملك الغابة هو حد يقدر يشتمك ؟؟
انا اسف وهات راسك ابوسها..
طلع الفار على راسوا عشان يبوسها فلقى خطيبتوا معديه..
فقال للاسد: ادوس على دماغ امك دلوقتى؟؟؟

ومرة مدرس بيسأل تلميد
المدرس: الثعلب يا حبيبى بيبض ولا بيولد
التلميذ: أصل التعلب ده يا استاذ مكار وممكن يعمل كل حاجة

كان فى واحد صعيدى جايب لابنه عربيه فا ابنه راح و قاله يا بابا انا رخصت عربيتى خلصت
ابوه قاله يا فالح مانت داير تلف بيها طول النهار

مره واحد شاف فى عالم البحار الغواصين و هما فى المايه راح أخد انبوبه الغاز و نزل بيها فى المايه ....
و لما راحوا يبلغوا خبر وفاته لزوجته قالت انا كنت حاسه...
ما انا قلتله ياخد معاه المنظم ما سمعش الكلام

مرة واحد جاب بغبغان هدية لواحد صعيدى وبعد كام يوم سألة
اية اخبار البغبغان ??.
قال له عادى يعنى طعمة طعم فراخ

مرة واحد اسمه محمدين خبط فى عمود نور ، كل محمد راح فى سكه
مرة واحد صعيدى أتجوز واحدة عندها الأيدز ، جبلها البلهارسيا

مرة واحد مسطول ماشى فى الشارع شاف واحد صاحبة على الناصية التانية فبيقوله حاسب العمود يا رمضنننننننننننننن

مرة واحد احول جة يعيط رجع

مرة واحد جاب بغبغان هدية لواحد صعيدى وبعد كام يوم سألة
اية اخبار البغبغان ??.
قال له عادى يعنى طعمة طعم فراخ

شاف واحد صاحبة على الناصية التانية فبيقوله حاسب العمود يا رمضنننننننننننننن

ليه الصعيدي باخذ معاه سلم وهو داخل الحمام ؟؟
عشان الريحة تطلع
https://albhar.ahlamontada.com
البحار الرومانسي
Admin
Admin
البحار الرومانسي

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه   اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه I_icon_minitimeالسبت يناير 26, 2008 6:33 am

التلميذ : بحبك يا أبله و عاوز أجوزك... المدرسه: بس أنا مبحبش الأولاد
الصغيرين... التلميذ: وأنا مش مستعجل على الأولاد

بيقولك مرة فار ماشى مع خطيبته فى الغابة وفجاة لاقى الاسد ,فحب يعمل راجل قدام خطيبته فراح للاسد قاله : انت حيوان .. الاسد رد قاله: انت بتشتمنى انا ؟؟ رد الفار وقاله: ايوة بقلك انت ..
و مشىالفار وراح وصل خطيبته لبيتها..
وهو راجع قابله الاسد قالوا : انت كنت بتشتمنى انا يا فار؟؟
قالوا: لا والله دا انت ملك الغابة هو حد يقدر يشتمك ؟؟
انا اسف وهات راسك ابوسها..
طلع الفار على راسوا عشان يبوسها فلقى خطيبتوا معديه..
فقال للاسد: ادوس على دماغ امك دلوقتى؟؟؟

ومرة مدرس بيسأل تلميد
المدرس: الثعلب يا حبيبى بيبض ولا بيولد
التلميذ: أصل التعلب ده يا استاذ مكار وممكن يعمل كل حاجة

كان فى واحد صعيدى جايب لابنه عربيه فا ابنه راح و قاله يا بابا انا رخصت عربيتى خلصت
ابوه قاله يا فالح مانت داير تلف بيها طول النهار

مره واحد شاف فى عالم البحار الغواصين و هما فى المايه راح أخد انبوبه الغاز و نزل بيها فى المايه ....
و لما راحوا يبلغوا خبر وفاته لزوجته قالت انا كنت حاسه...
ما انا قلتله ياخد معاه المنظم ما سمعش الكلام

ظابط مرور لقى شقته ضيقه عملها إتجاه واحد ..
______________________________ ______________________________ ____
بلدينا داخل عند حلوانى قاله عندك جاتو قاله اه قاله هاتلى قفصين ..
______________________________ ______________________________ __
واحد سكران كان بيعاكس وحدة وحشة اوي بالليل فكان بيقول لها يا وحشة يا وحشة راحت ملتفتة ليه وقالت له يا سكران راح قايل لها طب انا سكران حفوق بكرة .. وانتي
اثنين سكرانين واحد قال للثانى تعرف بيعملوا اية فى اوروبا لما المطر بيمطر .. قاله لا معرفش .. قال له بيسبوها تمطر
مره واحد مسطول اوى راجع بيتهم الساعه اتنين بليل فاخته فتحت له الباب قام ضربها بالقلم على وشها طاخ وقالها كنتى فين لحد دلوقتى.
______________________________ ______________________________ ___
اتنين مساجين اتفقوا يكسروا باب السجن ويقتلوا الحارس ويهربوا. كسروا باب السجن ملقوش الحارس قعدوا يستنوه
جماعة حشاشين قاعدين في غرزة قالوا عايزين كبريت واحد منهم قال أنا اجيبلكم الكبريت طلع ودخل من الباب الثاني قال يا جماعة ألاقى عندكم كبريت قالوله استريح لسه باعتين واحد أول ما يرجع نديلك واحد.
فيه واحد غبي قاعد يصلي وسمع اثنين بيشكروا ف صلاته، قطع الصلاة والتفت وقالهم: وكمان صايم
______________________________ ______________________________ ___
مرة وحدة وحشة اوي كل ام الناس يشفوها يقولو عليها انتي شكليك وحش المهم طلعلها عفريت وقال لها شبيك لبيكي انتي عوزا ايه قالت له نفسي اي حد يشوفني يقع فيا قال لها العفريت روحي وانتي بلاعه
محشش قالوا له قول لنا طير بحرف الكاف قالهم كنتاكي
واحد غبي وقع في حفرة ومش عارف يخرج منها، اول مرة حاول يخرج معرفش، تاني مرة حاول يخرج معرفش برضه، تالت مرة قال لو معرفتش اخرج المرة دي هروح

اتنين صعايدة فاتحين محلات قدام بعض واحد كتب على المحل عندنا تجد كل ماتريد التانى كتب عندنا لا تجد كل ماتريد
البحار الرومانسي
Admin
Admin
البحار الرومانسي

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه   اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه I_icon_minitimeالسبت يناير 26, 2008 6:34 am

صعيدى بيقوم بتجارب على ضفدعة فأمرها وقالها فطى فقفزت الضفدعة قفزة رائعة فقطع لها رجل وقال لها فطى فقفزت ايضا قفزة رائعة فقطع لها رجلها التانية وقالها فطى فقفزت ايضا قفزة رائعة فقطع لها رجلها الثالثة وقالها فطى فقفزت ولكن بصعوبة فقطعلها رجلها الرابعة وقالها فطى فطبعا لم تقفز الضفدعة فعاد يصرخ باعلى صوتة فطى فلم تقفز فعلت وجهة ابتسامة عريضة و سجل نتيجة تجربتة بثقة بعد قطع الرجل الرابعة للضفدعة فقدت السمع

تمن صعايدة ماشيين وارا بعض وقعوا فى بلاعة واحدة

صعيدى قلع العمة فقد الذاكرة

صعيدى اكل رغيف فينوة اعد يدور علية

واحده فلاحه
بتقول احنا عندنا جاموسه بتحلب لنا زبده طوالي كل يوم ,ردت عليها صاحبتها
و احنا عندنا فرخه بتبيض لنا بيضه ملونه

وقف واحدصعيدي علي محطه القطار وبعد فتره مشي القطار و اعد يضحك ,
فساله ناظر المحطه انتا بتضحك ليه
قال له اصل اللي كان جي يوصلني هو اللي سافر

مرة واحد ماشى لقى عيلتين صعايدة بيضربوا بعض بالنار عيلة منهم مسكتة
انت معانا والاة مع التانيين
لالا طبعا معاكم --
طب احنا بقى التانيين --طاخ طاخ

مرة اتنين صعايدة واحد منهم معاة قفة فقال للتانى لو جولتلى الجفة دية فيها اية حديلك منها بلحتين
قالة هع --جوافة

مرة واحد مش عايز يزعل صاحبة الصعيدى لكن عايز يقولة نكتة
فقالة مرة واحد اسكندرانى ففرح اوى لكن كمل النكتة وقالة
كان مربى واحد صعيدى فوق السطوح

انت ماش ورايا ليه يا ابني من الصبح
اصلي شايف عمه فضيلتك معوجه علي جنب خفت لا تقع منك مشيت وراك علشان ابقي اجيب هالك

حمدين وحسنين اشتروا حصانين وعايزين يحطوهم فى اسطبل واحد فمحمدين بيقول لحسنين انت علمت حصانك عشان مايتلخبطوش قالة لع
فقالة خلاص انت تروح تعلم حصانك و انا اروح اعلم حصانى فرجعوا
فمحمدين بيقول لحسانين علمتة باية
قالة جطعت ديلة
قالة يووة وانا كمان جطعت ديلة خلاص احنا نعلمهم علامة تانيةفراحوا الاتنين ورجعوا
انت علمت حصانك باية جلعت عنية يووة وانا كمان
علمتة باية كسرت رجلة يووة وانا كمان
علمتة باية سلختة يوةة وانا كمان
علمتة باية حرقتة بجاز --يووة وانا كمان
خلاص احنا تعبنا جوى انت خد الابيض وانا حخد الاسود

المسافرصعيدي لقائد الطياره شكرا اوي علي الرحلتين دول
رد الطيار ليه بتقول اثنيين
قله علشان بالنسبه لي ده اول و اخر مره

لية الصعيدى بيستعمل منبهين؟
عشان واحد يضرب و التانى يحوش

واحد صعيدى دخل فى رجلة مسمار معرفش يطلعة تناة

طيار صعيدى كسر حاجز الصوت نزل يصلحة

واحد صعيدى بيشخر ازاز البيت اتكسر

واحد صعيدى بيتاوب بلع فار

واحد صعيدى اتكرع موت ستة

واحد صعيدى عايز يغش فى الشطرنج اتعلم يقرص الزهر

كلب لولو عض واحد صعيدى نقلوا الكلب على المستشفى

>بيقولك كمال الجنزوري جالو بعد ما شالوا من الوزارة وقالوا عايز أعرف انت شيلتنى ليه ياريس قالوا يا كمال يا حبيبي التغيير سُنة الحياه ،
>قالوا طيب شيلت وزير المواصلات ليه قالوا يا كمال يا حبيبي التغيير سُنة الحياة ،قالوا طيب ممكن أسالك سؤال اومال ليه انت الوحيد اللى مابتتغيرش >
>قالوا ياحبيبي تغييركم انتم سُنة لكن أنا وجودي فرض "
>
>--------------------------------------------------------------------------------
>
>
>كان فى سرير المرض حينما أخذ يلقى بوصاياه الأخيرة لوزيره عاطف :وصيتك الحكم من بعدى يا عاطف .. فى رقبتى يا ريس .. كله تمام
>والسلطة هياخدها جمال ..(ثم راح فى غيبوبة ... أفاق منها بعد قليل ) وصيتك الشعب من بعدى يا عاطف .. ما تخافش يا ريس .. الشعب ياكل الزلط ...
>(ثم راح فى غيبوبة .. أفاق منها بعد قليل )- عاطف: نعم يا ريس , ماتنساش .. توكيل الزلط لعلاء
>
>
>--------------------------------------------------------------------------------
>
>
>
>واحد مسطول بيسأل واحد مسطول ثاني: اسم دولة أوروبية لو حطيت على أخر حرف فيها نقطة تصير اسم عالم ذرة أم التاني قله أنا
>غلب حماري آم الأول قله: الدولة هي قطر ولما
>تحط نقطة حتصير قطز أم التاني قاله هو قطز
>عالم ذرة؟؟؟؟؟فرد عليه الأول يعني هي قطر
>دولة أوروبية؟؟؟؟
>
>
>
>قابلت مذيعة اثنان مساطيل سالت الاول : مصر بالنسبالك ايه ؟ فقال: مصر دى
>امى. ثم سالت الثانى :وانت مصر بالنسبالك ايه؟قال:مأدرش اتكلم عن أم واحد صحبى
>
>
>
>مرة سيادة الريس حسني مبارك مد
>إيده في جيبه لقي 5 مليون جنيه!!فزعل قوي وخاف
>وقال إيه الفلوس دي؟ دي الفلوس دي حرام؟ فسأل أحد مساعديه فدله على طريق الشيخ طنطاوي رئيس الأزهر وقال
>له: اسأل الشيخ وهو يقول لك الحل. ما كدبش خبر
>وجري على طنطاوي وحكا له القصة فرد: 5 مليون بس إيه
>النزاهة دي؟ دي بسيطة خالص يا ريس ما تزعلش نفسك؟
>كل اللي هتعمله هتروح وتطوف حول الكعبة 10 مرات.
>الريس راح لقي عمنا عاطف عبيد فقال له: أنت بتعمل إيه
>هنا؟ أنت هتلف كام لفة؟ عمنا عاطف:78 لفة.
>الريس: يخرب بيتك أنت؟ ده أنت خربت البلد!! عمنا
>عاطف: أنت جاي علي انا؟ روح شوف علاء ابنك جايب موتوسيكل
>وبقاله 3 أيام بيلف
>
>
>
>قرية اهلها اشتكوا ان الامام يلقي خطب طويلة جدا جدا في الصلاة فاشتكوا الي الاوقاف التي ارسلت لهم اماما جديدا ولكنه كرر نفس
>المشكلة فاعادوا الشكوى فارسلت لهم الاوقاف شيخا آخر وحذرته من الاطالة. وصل الامام الجديد فدخل المسجد وصعد المنبر وحيّا المصلين وسأل: اتعرفون
>قصة سيدنا يوسف عليه السلام؟ فرد المصلون كلهم: نعم فنظر الامام الى المؤذن وقال: اقم الصلاة. ولما فرغ من صلاته استوقف الناس وسألهم: اتعرفون قصة
>سيدنا موسى عليه السلام؟ فرد المصلون : نعم. فقال لهم : ماتجوش الجمعة الجايـــة

1 - مرة ريس نزل يتفقد البلد بتاعته فدخل شارع ولقى مكتوب عليه"شارع الحمار" ....فإتضايق وبعت للسكرتير بتاعه وقال لها : من بكره اسم الشارع ده يتغير ...مش ممكن البلد يبقى فيها شارع اسمه شارع الحمار تانى يوم السكرتير بعتت لكل الوزراء واتفقوا يسموا الشارع بإسم الريس ونزل الريس يشوف الشارع لقى مكتوب عليه "شارع الريس(الحمار سابقا)".....ا

2 - بلدياتنا نجح في انتخابات مجلس الشعب, ففي اول جلسة قاعد جنب واحد افندى فالأفندى عزم عليه بسيجارة مارلبورو, وبعد شويه بيسالوا إيه رأيك في الديمقراطية ياحاج؟؟.. فرد الحاج : والله أحسن من الكيلوبترا

3 - بيقولوا للريس قبل الانتخابات "انت مش هاتودع الشعب وللا ايه؟"
قاللهم "ليه هو الشعب رايح فين؟

4 - واحدعبيط اسمة شلبى كان مسافر بلاد برة ، فراح محطة القطر وطبعا هناك النظام آخر تمام ... فراح داخل فى مكنة التذاكر ، يحط ا الفلوس وتنزل له التذكرة ، فراح حط الفلوس والتذكرة نزلت له ، والمكنة راحت قايله مرحبا بالاستاذ شلبى سوف تركب قطار رقم 26 وسيصل الساعة الواحدة ، هوة سمع كدة فعجبته الحكاية ، فضل يحط فى فلوس والمكنة تعيد يحط فى فلوس والمكنة تعيد ، لحد اخر مرة حط الفلوس ، راحت المكنة قالت له الاستاذ شلبى فضل يستهبل لحد ما القطر فاتة

5 - فى المتحف المصرى سأل الولد أبوه ,تمثال مين ده يابابا؟ ,رد الاب : مش عارف يابنى ...... طب صورة مين دى يابابا؟ , مش عارف يابنى ..... طب مين اللى محنطينه هناك ده يا بابا ؟؟ , مش عارف يابنى ..... شوية و أم الولد قالتله: ياواد بس بقى كفاية اسئله تعبت أبوك ........, رد أبوه : ياوليه خلى الواد يسال علشان يتعلم

6 - واحد دخل صيدلية وقال للصيدلي إديني حقنة من اللي بتاخدها مراتي.... الصيدلي قال له إسمها إيه؟ قالو مديحه
[مع الإعتذار لأى مديحه أو لأى حد يعرف حد اسمه لاسمح الله مديحه]

7 - واحدة ست تخينة قوى قوى مش عارفين يوزنوها علشان الميزان كل مرة ينكسر جابوا احدث ميزان من برة وقالوا خلاص هنعرف وزنها بعد ماطلعت على الميزان الميزان خرج ورقة مكتوب عليها لو سمحتوا ياجماعة واحد واحد بالدور

8 - و بعد انتشار فكرة التزوير فى الصعيد ... واحد صعيدى جه يزور فلوس قام جايب ورقة بعشرين جنيه ...... فراح رسمها كويس قوي وكتب بدال العشرين .. 18 ... ونزل عشان يفكها ، فقابل واحد وقال له ممكن تفكها لي جنيهات فقال له الراجل زورتها ازاي ؟؟ قام خاف و خد بعضه و جرى ، و بيفكر ازاي الراجل عرف انها مزورة ، فراح يجرب يفكها من ابن عمه ، فقال لابن عمه ممكن تفك لي الــــ 18 جنيه دي جنيهات ، فقال له ما فيش جنيهات فكه ، تاخد ورقتين بتسعة

9 - اتنين مساطيل قاعدين وبعدين فى جنازة معدية عليهم ... وعلى نفس الطريق فى عربية نقل جاية بسرعة فائقة ..... فالجنازة تركت الميت وجريت .... وفجأه العربية ضربت فرامل وتفادت الجنازة ..... فالمسطول قال لصاحبه تصدق .. الميت ده انكتب له عمر جديد

10 - مجنون و مجنونة كانو ماشيين جمب بسين فى مستشفى المجانين ... فالمجنون رمى نفسه فى المياه والمجنونة انقذته (جاه الدكتور تانى يوم للمجنونة وقال لها عندى ليكى خبر حلو والتانى وحش الاول انتى خفيتى وهتخرجى من المستشفى ، والتانى صاحبك المجنون شنق نفسه) قالت له لأ ..ده انا كنت معلقاه عشان ينشف

نكتتين عالانتخابات :
1 -
موظف راح يدى صوته فى الانتخابات فاختار لا
وهو مروح قابل واحد صاحبه فسألو عملت ايه ؟
قاله علمت على لا
لطم صاحبه وقاله روحت فى شربة ميه
فسأله الموظف ايه الحل ؟
قاله ارجع بسرعه وصلح اللى كتبته واكتب نعم
رجع الموظف لرئيس اللجنة وقاله :-
جيت اعلم على نعم غصب عنى علمت على لا
مسكه رئيس اللجنة من ودنه وقاله
احنا صلحناه لك اوعى تعمل كده تانى

2 -
واحد شغال فى فرز اللجان الإنتخابية...فواحد صاحبه بيسأله : بقى معقول انتوا بتقعدوا تفرزوا الأصوات دى كلها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قال له : ولا بنفرز ولا حاجة...التعليمات واضحة وصريحة...احنا نرمى الورقة بتاعة الناخب فى الهوا...ولو نزلت على وشها أو ضهرها يبقى وطنى...ولو على سنها يبقى معارض

واحد راح للدكتور بيحكى له عن حالته وبيقول انا كل يوم باصحى الآقى نفسى مندهش ، كل مرة بأ صحى الآقى نفسى مندهش .... راح الدكتور كاتب له على علاج .... فصحى تانى
يوم لقى نفسة مش مندهش ............. فإندهش...........الحدق يفهم FPRIVATE "TYPE=PICT;ALT=cool.gif"

بلدياتنا أول مرة يشوف واحد فلبيني قال يا بخته ده شبعان نوم

واحد بلدياتنا راح يتمشى جابوه من على الحدود

واحد بلدياتنا راح السفاره الامريكيه علشان يسافر امريكا فقلوله انتا معاك لغه فقلهم لغة اه الحكايه كلها عملية فهلوه فسفروه فعدى من ادام مكان فيه فرح كبير قوى فسال واحد خواجه فساله(هو فرح مين ده يا خواجه) فقله اى دونت نوه فعدى تانى بعدها بيوم فلئى جنازه كبيره قوى فى نفس امكان فسال واحد خواجه (هو مين اللى مات) فئله اى دونت نوه فقله لاحول ولا قوة الا بالله دكان لسه فرحه امبارح

واحد بلدياتنا راح يزور واحد يابانى صاحبه فى مستشفى فى اليابان اليابنى كان نايم وبيتنفس بجهاز التنفس الصناعى فبلدياتنا بيقول لليابانى شد حيلك امال واليابانى يرد ( يوكى شنج ) وبلدياتنايقول ( يوكى شنج ) دى فى عنيا بس شد حيلك انت اليابانى ( يوكى شنج ) وبعدين مات وفى الجنازه بتاعته بلدياتنا كان بيقول لواحد صاحبه الله يرحمه كان بيوصينى على بنته ( يوكى شنج ) قبل ما يموت رد صاحبه ( يوكى شنج ) دى مش بنته ده كان بيقولك قوم من على خرطوم الاكسجين

مرة واحد بلدياتنا قطع تذكرتين فى الأوتوبيس ، سأله اللى جنبه ليه قطعت تذكرتين ، قال له عشان لو تذكرة ضاعت يبقى معايا واحدة تانية ، قال له طب لو التانية ضاعت تعمل إيه قال له طب ما أنا معايا أبونيه

ليه بلدياتنا مبيكلش الكباب؟
عشان السيخ بيقف ف زوره

مرة واحد بلدياتنا وقع فى حفرة نزلولوا حبل طلع مخنوق

الموساد قرر أنه يشغل جاسوس صعيدى عنده بعد طول بحث أستقروا على هريدى راحوا لهريدى و خدوه تل أبيب و قعدوا يدربوه 6 شهور و بعدها قالو ليه أنه كدة جاهز للمهمة بتاعته
هريدى : يعنى حارجع مصر
مدرب الموساد : أيوة .. تروح و تنفذ كل التعليمات اللى قلنالك عليها
هريدى : طب ازاى حاتصل بيكم
مدرب الموساد : لا لا .. انت ماتتصلش .. احنا لما نحب نتصل بيك حانبعتلك مندوب يقوللك ازايك و ازاى امك .. تعرف أنه تبعنا .. ماشى يا هريدى
هريدى : تحت أمرك يا فندم
و بالفعل رجع هريدى مصر .. و بعد شهرين أحس الموساد انه لازم يتصل بهريدى .. فراحوا باعتينله مندوب
المندوب لبواب العمارة بتاعت هريدى : هو هريدى ساكن فى أنهى شقة
البواب : أنهى هريدى يا بيه .. العمارة فيها 4 هريدى
المندوب خاف لحسن العملية تنكشف : قولى شقة أى واحد فيهم
البواب : عندك واحد ساكن فى الدور الأول
طلع المندوب و خبط على الشقة اللى فى الدور الأول
المندوب : أنت هريدى .. ازايك و ازاى أمك
هريدى : أنت عايز هريدى الجاسوس .. هو ساكن فى الدور الرابع

واحد بلدياتنا قاعد في حفرة بيفكر.. ليه؟
بيفكر بعمق
البحار الرومانسي
Admin
Admin
البحار الرومانسي

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه   اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه I_icon_minitimeالسبت يناير 26, 2008 6:34 am

سئلوا صعيدى : ليه قتلت أبوك
كانوا عاملين رحلة للأيتام , كنت عايز اروحها
طب ليه قتلت عمك ؟
كنت عايز ابن عمى يسافر معايا
طب ليه كنت عايز تنتحر
أصلهم لغوا الرحلة

صعايدة عملوا أتوبيس بالعرض ليه؟
عشان يركبون كلهم قدام

صعيدي واقف ينقط ماء ..! ليه ؟؟؟؟
اسمه حنفي؟؟

ثلاثة صعايدة قرروا أن يعملوا مزرعة كتاكيت فحفروا حفرة ورموا فيها الكتاكيت وردموا الحفرة واستنو يوم .. يومين.. ثلاثة وشجرة الكتاكيت مطلعتش، جربوا مرة تانية ومفيش فايدة فقررو يبعتوا أخوهم اللى بيدرس في أمريكا و بيحضر دراسات عليا. فقال لهم ابعتو لي بعض العينات من التربة

اتنين صعايدة عاوزين يشربو سجاير ومش معاهم قالو ندخل ميتم بيوزعو سجاير هناك ، دخلو قعدو جمب واحد فى الصوان بيدخن قال الاول : انفاس معدودة وقال التانى : كلنا لها رد الراجل : محدش واخد منها حاجة
صعيدي سافر امريكا شرب من حنفية اوتوماتيك معرفش يقفلها قام رجع ف اول طيارة لمصر..قام سالوا: ازي امريكا؟ قالهم :اسكتو زمانها غرقت يا بوووي..

صعيدي ماسك ثلجة..وقال :بس أموت واعرف بتنقط منين؟؟!!

بلدياتنا راح للدكتور، الدكتور قاله اعمل إشاعه طلع برة الأوضة وقال الهرم وقع

واحدصعيدى راح يشترى لمراته جزمة فراح لمحل وقال لصاحب المحل عايز جزمه من غير كعب وخفيفه شويه ورخيصه صاحب المحل قال ماشى وجاب الجزمه فقالت مراته ده مينفعش انا عايزه بكعب ودبت خناقه فصاحب المحل قرف منهم فقال للصعيدى متخدها بكعب هو انت الى حتلبسها قال لع من غير كعب هو انت الى حتنضرب بيها

مرة اتنين صعايده دخلو كليه الطب واحد اتخرج محامى والتانى محاسب

دا واحد صعيدي يعمل لدي كفاله شخص في الخليج أخونا الخليجي بيحب الدش جدا ومن الخوف من ملامله الأهل له لم يعلم أحد أن عنده دش الصعيدي هو حارس العمارة فقال له الخليجي انني خارج في نزهة اليوم فلا تحاول الصعود الي السطح لأنني مربي وحش علي السطح فقال له الصعيدي أبــــــشر لكن وقعت الكارثة ففضول الصعيدي غلبه في آخر النهار قال لنفسه لن أهدا الأ برؤية هذا الوحش فذهب الي السطح وخاف من فتح الباب فنظر من ثقب الباب ففر هاربا الي اسفل فوجده الخليجي في حاله متدهوره وقال له ماذا كنت تفعل فقال له الصعيدي لقد رأيت الطبق الذي يأكل فيه الوحش
مره واحد صعيدي ركب دماغه عمل حادثه

مرة واحد صعيدي نزل في محطة الرمل رجلة غرزت

ليه الصعيدي بيربي شنبه ؟؟؟؟؟؟ علشان الدبانه تمسح رجليها قبل ما تدخل

واحد صعيدي رايح حفلة تنكرية .. بعت اخوه

واحد بلدياتنا النار مسكت فيه ودوه لدكتور العظام ليه؟
اخوه طفاه بالكوريك

واحد صعيدي دخل جنينة الحيوانات ودخل راسه في قفص الاسد، الحارس جري عليه قاله انت بتعمل ايه، قاله ايه يابا يعني هناكله.

واحد بلدياتنا دخل الجيش ووقف حراسة على بوابة معسكر عدى عليه الشاويش وقاله:اللواء "فريد" جه؟
قاله : ماجاش يا شاويش "محمد" وبعد ساعة رجع له الشاويش محمد وسأله
اللواء "فريد" جه؟
قاله لسه ما جاش. وبعد ساعة أخرى رجع له تانى وسأله
اللواء "فريد" جه؟
قال له لسه ما جاش. وبعد ساعة جه اللواء "فريد" قاله العسكرى : أنت فين الشاويش "محمد" حيخرب بيتك.

مرة واحد مسطول بيلعلب كورة اخد الكورة على صدرة طلعها من منخيرة

واحد بلديتنا حب يولع فى مراته ولع فى نفسه و حضنه

جاءنا البيان التالى انفجار بطيخه فى زاويه التلاجه مما ادى الى مصرع طماطميتين وخياره وتم نقل باقى الجرحى الى اقرب طبق سلطه تحت اشراف الاستاذ الدكتور سكين الحاد والسيده ملعقه وسنوافيكم ببقيه الاخبار فى نشره السادسه بعد الغداء كان معكم الشيف رمان الحلو مع تحيات المعلق رئيس الثلاجه مراسلكم من قطاع المطابخ

. راح للدكتور... فقاله هديلك حقنة دلوقتي ومش هاتحلم بيهم تاني خالص... قاله خليها بكرة يا دكتور علشان النهاردة ماتش النهائي

-----------------------------------

صيدلي اتجوز صيدلانية... خلغوا تركبية...
بدل ما يهشتكوها.. كانوا بيرجوها

---------------------------------

واحد بلديتنا حب يعمل ارهابى.. خطف ابنه.. محدش سأل عليه قتله

---------------------------------

واحد أعمى فتّح ... من الفرحة اتشل

-------------------------------

مره واحد صعيدى حلم انه بيحفر فى بير غويييييط.. صحى لقى ايده فى مناخيره

-------------------------------

واحد صعيدي دخل الجيش ووقف حراسة على بوابة معسكر... عدى عليه الشاويش "محمد" وقاله:اللواء "فريد" جه؟ قاله : ماجاش يا شاويش "محمد"...

وبعد ساعة رجع له الشاويش محمد وسأله: اللواء "فريد" جه؟ قاله لسه ما جاش...

وبعد ساعة رجع له تانى وسأله اللواء "فريد" جه؟ قال له لسه ما جاش...

وبعد ساعة جه اللواء "فريد"... فقاله العسكرى : أنت فين من بدري الشاويش "محمد" حيخرب بيتك كككككككك

------------------------------

واحد محشش قاعد مع اصحابه و بيحكيلهم : انا مره طلعلى اسد و كان فى ايدى كباية ميه رميته بيها الاسد طلع يجرى... رد عليه واحد من اللى قاعدين قاله صح انا لما قابلت نفس الاسد ضربته بالقلم ايدى اتبلت

------------------------------

مره واحد بيقول لواحد صاحبه: اسكت مش انا حماتى ماتت امبارح... قاله لا حول الله يا رب... ماتت ازاى الست دى؟

قاله وانا واقف معاها فى البلكونه وقعت من الدور الخامس... قاله لا حول الله يا رب دى موته وحشه أوى...

قاله لأ.. ماهى ماوقعتش على الارض... قاله امال ماتت ازاى؟

قاله وقعت على سلك الكهرباء... قاله يا ساتر يارب دى موته وحشه أوى.. ماتت من الكهرباء طبعا...

قاله لأ يا عم.. ماهى الكهرباء كانت مقطوعه... قاله امال ماتت ازاى بس؟

قاله اصل السلك نطرها في حمام السباحه... قاله لا اله الا الله ماتت غرقانه...

قاله بس يا عم اعوذ بالله... ماهي اول ما نزلت فى الميه... الطشه رفعتها على منط الحمام وطلعت عندى فى البلكونه تانى... قاله امال انت بتقول ماتت ازاى؟

قاله ما انا لما ما لقيتش فايدة رحت خانقها بالإيشارب

اتنين مسلمين محمد و ابراهيم تاهين فى الصحرا وجعانين
فجاه لقو كنيسه
ابراهيم قال لمحمد انا هاقول لهم انى اسمى جرجس
ومحمد قال له لا يا عم .. انا هاقول اسمى محمد
فسالهم القسيس عن الاسم
فقال ابراهيم اسمى جرجس ومحمد قال اسمى محمد
فقال القسيس احضرو الطعام لمحمد
وقولو لجرجس نحنو اليوم صائمون

واحد أخنف حظه وحش قوي
وقع في حفره
و فضل مستني لغاية ماواحد جه
و على حظه كان أخنف برضه
الأخنف اللي فوق قال ... استنى شوية .. حاطنّنعك دنوأتي
قاله نببنا يخننيك بسنعة .. قال له
و كمان بتتنيأ ؟؟؟
طب شوف مين حيطننعكّ

مرة اثنين عندهم كلاب صيد
صاحب الكلب الاول أول ما يضرب طلقة من الندقية
يجرى الكلب ويروح يجيب الفريسة
والثانى أول ما يضرب الطلقة كلبه يكّش
فنصحة صاحبة انه يروح أفراح في الارياف، فالكلب هيتعود على صوت الرصاص
راح الارياف وفضل يحضر فى افراح لمدة 6 شهور
وبعدين رجع يصطاد، راح ضارب طلقة من البندقية
راح الكلب وقف على رجله وقعد يزغرط

واحد سكران كان بيعاكس وحدة وحشة اوي بالليل
فكان بيقول لها يا وحشة يا وحشة
راحت ملتفتة ليه وقالت له يا سكران
راح قايل لها طب انا سكران حفوق بكرة .. وانتي؟؟

دكتور بيعمل عملية في مخ مريض وطلّع المخ وحطة في الصينية جنبه
وشغال في الـجـمـجـمـة شوية ودخلت قطة وكلت المخ
الدكتور احتار ملقاش غير جوز الجزمة حطها في الجـمـجـمـة وقفل
وبعد كام سنة ساله واحد زميلة بيقول له اخبار مريضك بتاع الجزمة ايه ؟؟
رد علية وقال له عقبال املتك دا بقي الوزير بتاعنا

واحد كسلان اتحكم عليه بالإعدام بدفنه في حفره
فقالوا له نفسك في أيه قبل الموت
قال نفسي أشرب قالوا له قوم أشرب
قال لسه حقوم اردم ياجدع

واحده ست مسكت حرامى فى المطبخ
فقالت لابنها روح إنده ابوك من على القهوة
جه ابوه، ولما فتح المطبخ لقي الحرامي صغيّر فقال له انت اسمك ايه؟
قالوا كريم ،فقعد يضرب فيه لحد ما عجنه
تاني يوم الست بتفتح باب المطبخ لقيت حرامي
قالت لابنها روح يا وله نادي ابوك من على القهوة
جه الراجل ولما دخل المطبخ لقي واحد طول بعرض
بص لمراته وقال لها امال فين كريم ؟

عيلين صغيرين ماشيين
فالشارع لقوا قطة فالاول قال للتاني انا هاخد القطة دي اربيها
التاني قالوه ماينفعش كدة تجيبلك امراض اغسلها الاول
تاني يوم جه الولد بيعيط
وبيقول لصاحبه القطة ماتت وانت السبب انت ال قولتلي اغسلها
صاحبه قاله ماتت وانت بتغسلها
قاله لاماتت ونا بعصرها

اثنين اغبياء فى طياره معديه الاول قال انها طياره الرئيس
فقال الثانى انها مش طياره الرئيس
الاول والله دى طياره الرئيس
الثانى لا مش طياره الرئيس
فاتفقو اى حد معدى يسالوه فعدى واحد فسألوه دى طياره الرئيس
فقالهم يا اغبياء طياره الرئيس بيمشى وراها موتوسكلات

واحد قالو له الحق مراتك قاعدة مع صاحبك في البستان
راح جاري ورجع على طول وقال لهم هم شجرتين عملتوهم بستان
والراجل طلع لا صاحبي ولا اعرفو

مره واحد بلدياتنا اتجوز
جه ابو العروسة قاله لو لقيتها بنت اضرب طلقتين فى الجو وفرحنا
ولو لقيتها مش بنت اقتلها واغسل عارنا
بلدياتنا اول يوم ضرب طلقتين .. وتانى يوم موتها

وحده تقول لزوجها ادبح خروفين بمناسبة مرور 25 سنه على زواجنا
قال زوجها طيب و إيه ذنب الخروفين في غلطه انا ارتكبتها من 25 سنه

هههههههههههههههههههه

اتمنى يكونوا عجبوكم
:d :d :d :d :d

مزيون الامارات
المشرف المميز
المشرف المميز
مزيون الامارات

ذكر
المزاج : رومنسي
رقم العضويه : 26
اعلام الدول : اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه Caeini10
مزاجي : اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه 9UQ72615

مُساهمةموضوع: رد: اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه   اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه I_icon_minitimeالجمعة فبراير 08, 2008 7:06 am

هههههههههههههههههههه

تسلمين على النكت

لاعدمناج يارب

اضحك قبل الضحك ما يخلص ويتعبى فى ازايزهههههههه
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-